Quick Recap
Online campagne
Een strategische en inspirerende Dry January-campagne voor IkPas met focus op brand awareness en het boosten van app-downloads.
Video- & fotografie
Authentieke verhalen en krachtige visuele vertalingen om deelnemers te inspireren en te overtuigen zelf ook deel te nemen aan Dry January.
Advertisement
Gerichte advertenties met behulp van onze partner FindFactory om een breed publiek te bereiken.
De cijfers
600.000+ web visits
20.000+ app downloads
Duizenden mensen overtuigd om deel te nemen aan een alcoholpauze; met voor hen als resultaat meer energie, beter slapen, een fitter gevoel en bovenal bewustwording rond alcoholgebruik.
Het Project
Dry January? Easy peasy! Een glasheldere strategie, impactvolle content en een vlekkeloze uitvoering: de Dry January-campagne van IkPas had het allemaal. Als vaste contentmarketingpartner van IkPas verzorgde ASEGA de volledige regie en creatie van de campagne, in nauwe samenwerking met FindFactory, die verantwoordelijk waren voor alle advertisement rondom deze campagne.
Samen zorgden we voor een inspirerende campagne om mensen te helpen hun alcoholgebruik tijdelijk op pauze te zetten en de brand awareness van IkPas te vergroten. Volgens Martijn Planken, campagneleider van IkPas, was dit zelfs “de meest zorgeloze Dry January-campagne ooit!”
De Campagne
Een maand lang stonden bewustwording en motivatie centraal. Via diverse platforms en kanalen hebben we duizenden mensen bereikt met motiverende content en praktische tips. Van impactvolle social content en interactieve stories tot video’s met persoonlijke ervaringen en succesvolle Google Ads campagnes, alles met als doel om deelnemers te ondersteunen en te inspireren.
Door gerichte targeting per doelgroep en het creëren van specifieke content op basis van interesses en levensstijl, zorgden we ervoor dat deelnemers zich echt konden identificeren met de boodschap. Geen one-size-fits-all, maar op maat gemaakte campagnes die aansloten bij de beleving van verschillende doelgroepen.
Door het vastleggen van authentieke verhalen, het inzetten van krachtige visuals en gerichte advertising via FindFactory, heeft ASEGA bijgedragen aan een succesvolle campagne waarin deelnemers ontdekten wat een alcoholpauze voor hen betekent.





Over IkPas
IkPas is een landelijke bewustwordingscampagne die deelnemers uitdaagt om 30 of 40 dagen geen alcohol te drinken. Het doel is om mensen inzicht te geven in hun drinkgewoontes en hen te laten ervaren wat een alcoholpauze met lichaam en geest doet.
IkPas is een samenwerking tussen 26 GGD’s, 10 verslavingszorginstellingen en diverse andere organisaties. Daarnaast werkt IkPas internationaal samen met Alcohol Change UK, de initiatiefnemer van Dry January.
Let's work together!

''Op zoek naar een video die de visie van jouw bedrijf perfect weerspiegelt? Bij ASEGA transformeren we ideeën in meeslepende verhalen, waarbij elk shot de essentie van jouw visie omarmt. Keertje koffie doen om samen te brainstormen?''