Creatieve copy met pakkende inhoud is de investering absoluut waard! Bekijk hieronder welk type copywriting het best bij je behoeften past.

Typen copywriting

Copywriting is het schrijven van overtuigende teksten met als doel producten, diensten of ideeën te promoten in bijv. advertenties, op websites of op social media. Overtuig je lezers om actie te ondernemen met:

Social media content


Korte, pakkende copy die snel de aandacht trekt en vaak inspeelt op trends of virale onderwerpen.

Advertentie copy


Overtuigende copy gericht op het verkopen van een product of dienst, vaak gebruikt in ads, banners en op social media.

Blogs & Artikelen


Gericht op informeren en engageren van het publiek met waardevolle informatie in plaats sturen op directe verkoop.

Scripting


Scripts voor reclames, bedrijfsvideo’s, of online tutorials om effectief de boodschap over te brengen in een audiovisueel format.

Mailings & Nieuwsbrieven


Teksten voor e-mailcampagnes, waaronder nieuwsbrieven. Deze copy vereist een persoonlijke en gerichte aanpak met een duidelijke call to action.

SEO copy


Copy geoptimaliseerd voor zoekmachines om de zichtbaarheid van een website te vergroten door zoekwoorden strategisch in de tekst te integreren.

Social Media marketing voor de Be Your Selfie Tour Campagne voor Wereldhave
Copywriting 1

Proces copywriting

Om constructief aan een copy opdracht te werken, is goede communicatie met de opdrachtgever essentieel. Van de briefing en het eerste kader tot het uiteindelijke opgeleverde stuk, elk onderdeel draagt bij aan de realisatie van een effectieve en overtuigende tekst die resoneert met de doelgroep.

Door helder te communiceren met de klant en open te staan voor wensen en feedback, zorgen we voor een dynamisch proces waarin ideeën tot leven komen en elk woord zorgvuldig wordt geschreven. Het resultaat is een samenhangende copy waarin concept en boodschap samenkomen om een krachtig verhaal te vertellen.

Brainstormsessie aanvragen

Stappenplan

Zo werkt ASEGA constructief aan jouw copy:
  1. 01.

    Brainstormsessie met de klant

  2. 02.

    Vooronderzoek en concepting

  3. 03.

    Schrijven en redactie

  4. 04.

    Feedback en revisie

  5. 05.

    Oplevering en evt. implementatie

  6. 06.

    Marketing en promotie

Kosten copywriting

De kosten in copywriting kan sterk variëren, afhankelijk van de te schrijven stukken en de complexiteit ervan. Posts voor social media kunnen relatief goedkoop te realiseren zijn, terwijl een professioneel inhoudelijk artikel inclusief vooronderzoek duurder uitvalt.

Factoren zoals de lengte van de tekst, een vooronderzoek en doelgroepanalyse, de oplevertermijn, het houden van een interview en het schrijven van een transcript, spelen allemaal een rol in het kostenplaatje. Door deze elementen goed af te stemmen op het doel van de copy, vinden we een passende balans tussen kwaliteit en kosten.

Brainstormsessie aanvragen

Contact us!

Plan nu kosteloos een brainstormsessie met ons om de mogelijkheden voor jouw copywriting te verkennen.
Copywriting

Let's talk!

Over jou