Strategische e-mailmarketing met boeiende content is de investering écht waard! Bekijk hieronder welk type e-mail marketing het best bij je behoeften past.

Type e-mail marketing

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij je als bedrijf informatieve e-mails stuurt naar je doelgroep. Versterk je klantenbinding of promoot je producten of diensten met:

Nieuwsbrieven


Regelmatige e-mails met updates, nieuws, en content van een bedrijf om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen, producten of diensten.

Promotionele mailings


Promoten van aanbiedingen, kortingen, producten, of evenementen bedoeld om directe verkoop te stimuleren of leads te genereren.

Loyaliteitsmailings


Gericht op behoud van bestaande klanten, bijv. door middel van loyaliteitsprogramma's of persoonlijke aanbiedingen.

Event based mailings


E-mails afgestemd op specifieke gebeurtenissen of mijlpalen, zoals verjaardagen, jubileums, of seizoensgebonden evenementen.

Inhoudelijke Content


Delen van waardevolle content, zoals blogs, whitepapers, of video's om te informeren en te engageren, zonder een verkoopgerichte boodschap.

Re-Engagement & Winback


Gericht op het opnieuw activeren van inactieve klanten of abonnees, vaak met speciale aanbiedingen of herinneringen.

ASEGA aan het werk voor onze klanten
Content Manager / Advertising Specialist

Proces e-mail marketing

Om effectief e-mailmarketing in te kunnen zetten, is een helder geformuleerde doelstelling en goede communicatie met de opdrachtgever nodig. Van de doelgroepanalyse en de werving van mailadressen tot de uiteindelijke strategie, elk onderdeel draagt bij aan de realisatie van een kwalitatief eindproduct.

Door helder te communiceren met de klant en open te staan voor feedback, zorgen we voor een dynamisch proces waarin ideeën tot leven komen en elke stap zorgvuldig wordt bepaald. Het resultaat is een samenhangend marketingproces waarin strategie en content samenkomen in een effectieve mailing.

Brainstormsessie aanvragen

Stappenplan

Zo werkt ASEGA constructief aan jouw e-mailmarketing:
  1. 01.

    Brainstormsessie met de klant

  2. 02.

    Bepalen doelstelling

  3. 03.

    Doelgroepanalyse en werving mailadressen

  4. 04.

    Contentcreatie

  5. 05.

    Planning en verzending

  6. 06.

    Monitoring en analyse

Kosten e-mail marketing

De kosten van e-mailmarketing kan variëren, afhankelijk van het type content en de complexiteit ervan. Het schrijven van een enkele nieuwsbrief kan relatief goedkoop te realiseren zijn, terwijl de creatie en inzet van een volledige campagne duurder uitvalt. 

Factoren zoals het bepalen van de strategie, het moeten werven van mailadressen, de complexiteit van de content, de implementatie en de monitoring van de mailing, spelen allemaal een rol in het kostenplaatje. Door deze elementen goed af te stemmen op de doelstelling van de campagne, vinden we een passende balans tussen kwaliteit en kosten.

Brainstormsessie aanvragen

Contact us!

Plan nu kosteloos een brainstormsessie met ons om de mogelijkheden voor jouw e-mailmarketing te verkennen.
Projectmanager Birgitta Miermans

Let's talk!

Over jou